VARDE LJUS (på fyrahundrsaåttiosjunde dagen?!)

LJUS i lagårn - jag menar förstås i STALLET!
Ja, jag är medveten om att det blev lite starkt.. vi har en tanke på hur det kan bli lite mysiare...

Krille och Osse har fixat upp plåten i taket. Det blir bra. Inte helt som vi hade tänkt kanske, men vi intalar oss - det blir bra... Inget är fel, blev bara lite konock-out från det som var gediget liksom... Och kanske inte så funktionellt som vi tänkt. Det är perforerad plåt. Jättebra för att abosrbera ljud och det gick hyfsat enkelt att få på plats. Men inte så fint till allt vackert trä. Och inte så enkelt att göra rent? Ja ibland blir det inte helt som man tänkt...

Här i pannrummet blev det inte heller som vi tänkt! Fick riva allt och gipsa på i dubbelgips - för att få det brandklassat. Här står pannan och framöver en o annan elpatron till solceller? Ja, det återstår att se... Här inne tänkte också JAG få plats med alla MINA sadelkammargrejor! Skönt för både mig och mina stallkompisar tror jag - som tillhör de sämre att hålla ordning på mina prylar;)

En pärla i alla sammanhang - speciellt när det kommer till ELEN - är Tomas! Han fixar så vi får ljus i stallet - och på alla andra ställen i byn som vi satt våra pålar. <3>
Krille <3 annat="" bra="" el="" en="" ett="" ex="" fixar...="" h="" ha="" han="" kan="" l="" leder="" massa="" mkt="" och="" p="" s="" som="" till="" vinden="">
LYSRÖR i stallgången. Herrejösses vilket ljus. 

Tack gode gud för TVÅ knappar. Jag som inte fixar jätteljus. Här kan vi välja hur mycket ljus vi vill ha... Jag röstar för den undre knappen, inte mer ljus än så! TACK!


Kommentarer