SÅN dag

Idag är det en sån där som det blir ibland, vad jag förstått, när man är i byggartagen. Krille (jag har förresten bestämt att stava min sambos namn så nu i stället) gillar inte att vara på Hammarn´i dag.

När de där skjutdörrarna äntligen kom ( efter fem månader plus tre veckor till eftersom de var i fel färg och fick skickas tillbaka) då visade det sig att måtten som förnsterfirman gett - inte var de måtten... Nu har Krille bilat ner plattan på de ställen de skall stå, så man slipper tröskel... Men då visade det sig plötsligt att fönstret som satt bredvid sen lång tid tillbaka satt för högt. Så nu har han sänkt det, men det hände nåt med nån karmskruv i samma veva... F ö gick snickarkrille upp i morse kvart över fem, och tycker vid lunchtid att han inte hunnit med nånting alls.

När jag kom upp på Hammarn´så där på eftermiddan hade jag glömt bullarna i mikron hemma, men som tur var hann jag ringa till Hanne som var på väg upp, så hon fick med sig dom på pakethållaren. Men det var kallt där uppe på berget så vi svepte kaffet och sen måste man jobba för att inte frysa ihjäl. Sån dag.

Lite ledsamt var det också att se att en gran blåst av i veckans blåsväder och landat på en annan som också gick av.

Kommentarer