Bloggen beskriver inte Livet

Jag fick ett mail från en gammal kär vän, som precis gläntat in på våran husblogg...;
"Gud vad underbart perfekt liv ni har med bra jobb, fantastiskt kommande hus, vackra barn och vackra föräldrar, jag vill också ha allt det där......när jag ser denna blogg blir jag avis till max.....ja nog om detta du får väl också plocka upp skitiga strumpor efter Christer (hoppas jag ;-) /Kram på dig/Annika"

Jo, man ska vara glad för det liv man har! Och vårt kommande hus kan bli riktigt bra... MEN jag vill bara understryka en sak... Bloggen berättar inte allt i vårt liv - tvärtom - bara en bråkdel. Liksom de flesta bloggar (och för all del alla filmer och dokusåpor!) så berättar författaren bara det den vill att andra ska se. Våran blogg får gärna kännas personlig, men inte privat. Dess högsta syfte är att dokumentera byggprocessen och tankar kring den för vår egen skull - och att kunna hänvisa till bloggen där allt finns samlat (inte minst ritningar!) när vi behöver hjälp utifrån. Tror att man snabbt då får bilden klar för sig och vi får svar på våra frågor.

Självklart plockar jag upp hela familjens alla skitiga strumpor - och svär samtidigt.. Och lite fasar jag över detta husbygge som vi gett oss in på, inte minst med tanke på hur hushållsuppdelningen kommer att bli än mer uppdelad - Chrille på Hammarn´och jag vi diskbänken, eller kanske vid spisen... Jag kommer nog återkomma till det när det drar igång på riktigt!

MEN som sagt... Jag kommer inte berätta allt- bara en bråkdel. Oftast kommer jag att visa bara de finaste bilderna. Och berätta bara de godaste av ögonlicken!
/Marie

Kommentarer