Då sa Sara!!

Medan jag gick där och beklagade mig för alla som frågade hur det gick med bygget... Och Krille kunde knappt nämna eländet... Han tog paus från golvet och fokuserade schysst nog på inbyggandet av trappen och trappräcket uppe. (Blev himla bra!!)

Så ringde Sara igår och sa att HON funderat på vårat golv. - Ni kan ju måla... Och den tanken hade slagit mig också, men hur bra blir det med en hel målad yta så där? Och Krille var skeptisk till om färgen skulle fastna, utan bara slipas bort och bli ful. Han sa vi får väl kakla... Kändes SÅDÄR. Men DÅ SA SARA!!
- Man kan ju måla... Hitta nåt mönster - kanske från en persisk mattas som går att repetera - och göra schabloner... Å lämna en dec närmast väggen som också får behålla originalbetongfärgen... Så blir det som en matta!
- Tja..vad säger man? Låter ju HUR JVLA SNYGGT och fint som helst!! fattade ju jag till slut.

Nu är bara frågan hur man gör? Jag och Fia tittade lite extra ute i naturen på lunchen...Kan det här va nåt?



Jag skulle vilja ha stubbar i hallen. De har ju ändå stått där för några år sen, och det är väl inte mer än rätt att de får några minnesmärken?


Fattar bara inte hur jag ska göra de till schabloner... ?

Andra mönster att ta upp - eller kommer man bli skogstogig?

"Åh Sarah kom ut ikväll, vi väntar här uppe på hammarn..., sarah du är mer än vi förstår, ta på dig jackan så går vi ut och går..."
- Till Hammarn alltså!! ha ha ha...jamen du fattar, du måste ju fixa det här åt oss nu...  Å förresten så måste jag måla om sovrummet, och har en grön och en blå¨burk med färg att blanda i den gamla...Tänkte du skulle säga hur mkt jag ska hälla i för att det ska bli den gröna jag tänker på;)

Kommentarer