Pingvinen







Jamen det var precis under skördetiden, då alla Tunbyns hösilagebalar blev till, som också mitt kontor uppe på Hammarn började arta sig! Känns otroligt bra att få gå till jobbet bara så där:D

 
 










 Och mina båda ständiga följeslagare. Dom fortsätter att följa mig!


Dagarna efter sista inplastade balen kom regnet. Drippdropp på lilla altanen utanför Medieladan. Fia och Humle kurar in sig i varann och jag jobbar med en söt film som handlar om hästar. Den är förresten inte söt, utan god och otroligt nyttig. Filmen alltså.

Det mesta av sakerna i Medieladan är förresten valda med miljötänk; skrivbordet från Ikea är av återvunnen kartong! Hurtsen så lite plast jag fann i dom på Ikea. Hyllplan i ren furu. Mappar, skålar, korgar i bambu. En skrivbordslampa med solceller - men den var inte speciellt effektiv... Ledlampor i taket. Ute på bron syns återvunna barnstolar från maskinhallen och ett grönt bord som syrrans granne skulle slänga. Pingvinen ja han bara står där, en inflyttningspresent från syrran.

Kommentarer