Måla hela Hammarn

...Eller åtminstone garaget. Det blir ju falu rödfärg SVART. Och en vägg med järnvitriol. Jag målar nästan allt. Nästan nästan. Lite målar chrille. Det där lilla på höjden. På vinglig ställning. Jag målar det andra. När det är klart, eller förresten när det nästan var klart, då kom Katja med en hel flaska vitt kallt vin. Efter den flaskan målade jag klart. Min bit.

Järnvitriollösning:

0,5 kg järnvitriol
8,5 liter varmt vatten
1 påse silverbets räcker till 16 liter järnvitriolvatten, max 40 kvm yta. (Hade kollat att det var ok ur miljösynvinkel, bara lite jordpigment, som går ur efter en tid, men gör så det blir grått på en gång.)
Lite diskmedel så kryper färgen in lättare.

1.Lös upp och rör om järnvitriolen i en 15 liters hink med varmt vatten.
2.Lägg i silverbets och rör om.
3.Måla med pensel.
Blev ganska bra. På slutet i hinken kanske väl mycket bets. Måste dutta på lite här o var där jag fuskat. Det måste vara Kajtas fel.










Kommentarer